SOCIAL MEDIA JUNGLE

Social Media Calendar – το εργαλείο οργάνωσης που θα σου λύσει τα χέρια

Social media calendar, ένα σωτήριο εργαλείο για κάθε επαγγελματία που διαχειρίζεται social media λογαριασμούς.

Κάνε εικόνα να είσαι κάπου ανάμεσα σε ραντεβού, εξυπηρέτηση πελατών και παραλαβή και να πρέπει να κάνεις και ανάρτηση στο Instagram… Είσαι σίγουρα επιρρεπής σε τυπογραφικά, ορθογραφικά, γραμματικά ή άλλα μικρά λάθη. Είναι πολύ πιο ασφαλές – και πιο αποτελεσματικό – να αφιερώσεις μια συγκεκριμένη ώρα της εργάσιμης ημέρας για να δημιουργήσεις, να οργανώσεις, να διορθώσεις και να προγραμματίσεις τις αναρτήσεις της ημέρας ή γιατί όχι και της εβδομάδας.

Εκτός του ότι θα κάνει την εργάσιμη ημέρα σου λιγότερο αγχωτική, ένα ημερολόγιο αναρτήσεων μπορεί να σε βοηθήσει να σχεδιάσεις έναν αποτελεσματικό συνδυασμό περιεχομένου δημοσιευμένο την κατάλληλη στιγμή.

Σε αυτό το άρθρο θα μάθεις όσα χρειάζεσαι για να δημιουργήσεις το δικό σου λειτουργικό ημερολόγιο περιεχομένου για τα social media + σου έχουμε ένα ψηφιακό δώρο που θα σου λύσει τα χέρια!

Τι είναι το social media calendar;

Ένα social media calendar (μτφ. ημερολόγιο μέσων κοινωνικής δικτύωσης) είναι μια επισκόπηση των επερχόμενων αναρτήσεων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, οργανωμένες κατά ημερομηνία. Μπορεί να έχει τη μορφή υπολογιστικού φύλλου, ημερολογίου Google ή διαδραστικού πίνακα. Ένα social media calendar συνήθως περιλαμβάνει κάποιο συνδυασμό αυτών των στοιχείων για κάθε ανάρτηση:

  • Την ημερομηνία και την ώρα που θα αναρτηθεί
  • Την πλατφόρμα και τον λογαριασμό όπου θα δημοσιευτεί
  • Περιγραφή, φωτογραφίες/βίντεο ή άλλο δημιουργικό
  • Σύνδεσμοι και ετικέτες που θα συμπεριληφθούν

 

Πώς να δημιουργήσεις ένα social media calendar;

Το να δημιουργήσεις ένα social media calendar θα σε βοηθήσει πολύ στην οργάνωση και στην εξοικονόμηση χρόνου, καθώς θα έχεις κάνει ήδη την περισσότερη δουλειά. Ακολούθησε τα παρακάτω βήματα για να δημιουργήσεις ένα αποτελεσματικό πλάνο περιεχομένου για τα social media.

#1. Κάνε ένα έλεγχο στα social media και στο υπάρχον περιεχόμενο (audit)

Για να ξεκινήσεις την δημιουργία του ημερολογίου αναρτήσεων στα social media, πρέπει να έχεις μια αντικειμένικη εικόνα του brand που πρεσβεύεις στους λογαριασμούς του στα social media.

Έλεγξε για τα ακόλουθα:

  • Ποιο είναι το κοινό σας (δημογραφικά στοιχεία και άλλα);
  • Τι βοηθά στην ανάπτυξη του κοινού σας (και τι όχι);
  • Πόσο συχνά δημοσιεύεις αυτήν τη στιγμή σε κάθε κοινωνικό δίκτυο; Πήγαινε στα analytics και δες κατά…
  • Πόσο η συχνότητα ή η χρονική στιγμή της ανάρτησης επηρεάζει την αληλλεπίδραση και τις πωλήσεις;
  • Ποιες είναι οι πιο αποτελεσματικές πλατφόρμες;
  • Τι θέλει να δει το κοινό σας σε κάθε πλατφόρμα;
  • Πώς κάθε πλατφόρμα συμβάλλει στους στόχους σας;
  • Ποιες ήταν οι αναρτήσεις, οι καμπάνιες και οι τακτικές με τα καλύτερα αποτελέσματα;

Η ανάλυση όλων των παραπάνω θα σου δώσει μια ξεκάθαρη εικόνα για το που πρέπει να εστιάσεις την προσοχή σου στη συνέχεια και τι τύπο περιεχομένου να δημιουργήσεις.

Διάβασε το άρθρο μας για το Social Media Management και μάθε όλα όσα χρειάζεσαι για την σωστή διαχείριση των προφίλ μιας επιχείρησης.


#2. Επ
ίλεξε τα social media και τους κατάλληλους τύπους περιεχομένου

Το να αποφασίσεις ποιες social media πλατφόρμες θα χρησιμοποιήσεις και ποιους τύπους περιεχομένου θα δημοσιεύεις είναι βασικό μέρος της στρατηγικής στα social media και ένα σημαντικό βήμα για τη δημιουργία του social media calendar. Επίλεξε με βάση τον κλάδο και σύφωνα με την παραπάνω ανάλυση.

Για τους τύπους περιεχομένου εμείς στο Social Media Jungle προτείνουμε τον κανόνα 80/20. Σύμφωνα με τον οποίο πρέπει:

  • 80% των αναρτήσεων να είναι χρήσιμες για το κοινό – δηλαδή να εκπαιδεύει, να ψυχαγωγεί ή να προσφέρει λύση στα προβλήματά του – και μόλις το
  • 20% πρέπει να προωθεί την επιχείρηση, τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες της

Πώς θα σε βοηθήσει ο κανόνας 80/20 ώστε να εξελιχθεί το brand σου, να αυξηθούν οι ακόλουθοι αλλά και οι πωλήσεις σου; Διάβασε το εκτενές άρθρο μας εδώ.

#3. Αποφάσισε τι πρέπει να περιλαμβάνει το social media calendar

Για να εκμεταλλευτείς στο έπακρο το ημερολόγιο περιεχομένου σημείωσε σε αυτό τις πληροφορίες που είναι πιο σημαντικές για εσένα. Είναι καλύτερο να ξεκινήσει με μια απλή μορφή, με βασικά στοιχεία, όπως:

  • Πλατφόρμα δημοσίευσης
  • Ημερομηνία& Ώρα
  • Περιγραφή
  • Δημιουργικά (π.χ. φωτογραφία, βίντεο, infographic, gif, κ.λπ.)
  • @tags σε άλλους λογαριασμούς
  • @tags σε προϊόντα (στην περίπτωση του e-shop)

Μπορείς, επίσης, αν θέλεις να προσθέσεις και περισσότερες λεπτομέρειες, όπως:

  • Μορφή ανάρτησης (ανάρτηση ροής, ιστορία, καρουζέλ, reel, live, διαφήμιση κ.λπ.)
  • Συνεργασία με influencer ή χορηγεία (παρουσίαση προϊόντος, διαγωνισμός κ.λπ.)
  • Χορηγούμενο ή οργανικό; (συμπληρώστε λεπτομέρειες στόχευσης, προϋπολογισμού κ.λπ.)

Μπορείς να ξεκινήσεις με ένα απλό υπολογιστικό φύλλο και να το διαμορφώσεις με όσες λεπτομέρειες και τρόπο θέλεις. Αν αυτό σου φαίνεται περίπλοκο, τότε μπορείς να ξεκινήσεις από το ημερολόγιο που φτιάξαμε για να σε βοηθήσουμε με την οργάνωση των αναρτήσεων σου.

Κατέβασε ΔΩΡΕΑΝ το Jungle ημερολόγιο περιεχομένου

Δημιουργήσαμε το Social Media Jungle Calendar ένα πρωτότυπο ημερολόγιο περιεχομένου, με ιδέες για έως και 5 αναρτήσεις ανά εβδομάδα . Σε αυτό το αρχείο, θα βρεις 50 προτάσεις αναρτήσεων που ακολουθούν τον κανόνα 80/20. Μπορείς να χρησιμοποιείς τους τύπους περιεχομένου κυκλικά για μια επιτυχημένη και συστηματική παρουσία! Κάνε κλικ εδώ και πάρ’ το εντελώς δωρεάν με την εγγραφή σου στο newsletter μας.

Έχει δημιουργηθεί έτσι ώστε να προκαλεί αλληλεπίδραση (Engagement/This or That/Questions), να αυξάνει την προβολή (Visibility), να εκπαιδεύει τους χρήστες για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες (Tips) και να προβάλλει/προωθεί άμεσα όσα προσφέρει το brand (Promote/Sell).

Δεν έχει σημασία πότε θα ξεκινήσεις να το χρησιμοποιείς, ή με ποια συχνότητα θα ποστάρεις, αρκεί να θυμάσαι να ακολουθείς τη φόρμουλα περιεχομένου με την σωστή σειρά και αναλογία.

Engagement > Visibility > This or That/ Question> Tips > Promotion / Sell > ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ

Χρησιμοποίησε την δεξιά στήλη για να σημειώνεις σημαντικές ημέρες του μήνα όπως εορτές, παγκόσμιες ημέρες, περίοδο προσφορών ή @_ που θέλεις να αναφέρεις κτλ. Μπορείς να επεξεργαστείς το περιεχόμενο του αρχείου και να αντικαταστήσεις τις ιδέες για post με τις δικές σου, που αντιπροσωπεύουν περισσότερο τον κλάδο σου.

Γιατί να χρησιμοποιείς ένα social media calendar;

#1. Οργάνωση και εξοικονόμηση χρόνου

Η δημιουργία και η ανάρτηση περιεχομένου στα social media απαιτεί χρόνο και προσοχή κάθε μέρα. Το social media calendar επιτρέπει την ομαδοποίηση αυτής της απαιτητικής εργασίας και βοηθά στην οργάνωση μελλοντικών ιδεών περιεχομένου. Με την χρήση του ημερολογίου και τον προγραμματισμό τους στο Meta Business μπορείς να προγραμματίσεις τις δημοσιεύσεις ενός μήνα σε μια μόλις ημέρα.

#2. Διευκολύνεις τη συστηματική παρουσία

Δεν υπάρχει κανόνας σχετικά με το πόσο συχνά πρέπει να δημοσιεύεις στα social media. Υπάρχουν ορισμένες γενικά αποδεκτές βέλτιστες πρακτικές που πρέπει να χρησιμοποιηθούν ως βάση.

Ο πιο σημαντικός κανόνας, ανεξάρτητα από το πόσο συχνά αποφασίζεις να δημοσιεύεις, είναι να δημοσιεύεις με ένα σταθερό πρόγραμμα.

Η τήρηση ενός προγράμματος είναι σημαντική, ώστε οι ακόλουθοι σας να ξέρουν τι να περιμένουν. Μια καλή πρακτική είναι να κάνετε έξυπνη χρήση εβδομαδιαίων hashtag όπως για παράδειγμα το #mondaymotivation ή το #fridayintroductions. Υπάρχουν για κάθε κλάδο και ημέρα και θα σε βοηθήσουν να δημιουργήσεις περιεχόμενο με το οποίο οι χρήστες αλληλεπιδρούν. Αναζήτησε εκείνα που ταιριάζουν με την επιχείρηση και το περιεχόμενο σου.

Το εργαλείο social media calendar σου επιτρέπει επίσης να δημοσιεύεις τις καλύτερες ώρες για το κοινό σου, ακόμα κι αν αυτές οι ώρες δεν είναι ώρες γραφείου. Που μας οδηγεί στο…

#3. Μπορείς να αποσυνδεθείς

Όταν δημιουργείς περιεχόμενο και το προγραμματίζεις εκ των προτέρων, μπορείς πραγματικά να πάρεις άδεια. Δεν αναγκάζεσαι να συνδεθείς στα social την ημέρα των Χριστουγέννων, αργά το βράδυ ή κατά την διάρκεια μιας εκδρομής. Για τους πολυάσχολους επιχειρηματίες και social media managers η δημιουργία ενός social media calendar είναι μια πράξη αυτοφροντίδας.

#4. Ελαχιστοποιείς τα λάθη

Ο προγραμματισμός των αναρτήσεων επιτρέπει τον επανέλεγχο σε λεζάντες και γραφιστικά πριν την δημοσίευσή τους, κάτι που λειτουργεί σαν ένα δίχτυ ασφαλείας στη ροή της δουλειάς σου. Όλα είναι πιο εύκολα όταν δεν βιάζεσαι να δημοσιεύσεις.

#5. Δημιουργείς πρωτότυπο περιεχόμενο υψηλής ποιότητας

Όταν έχεις χρόνο και κάνεις ομαδοποιημένες εργασίες η δημιουργικότητα λειτουργεί καλύτερα και σε λιγότερο χρόνο από να προσπαθείς κάθε μέρα να σκεφτείς κάτι καινούργιο. Ακολουθώντας ένα μακροπρόθεσμο πλάνο, μπορείς να δημιουργήσεις περιεχόμενο που συνάδει τους στόχους που έχεις ορίσει στην στρατηγική σου στο κομμάτι του social media marketing.

#6. Χρονοδιάγραμμα του περιεχομένου σε σημαντικές γιορτές και εκδηλώσεις

Ο σχεδιασμός του περιεχομένου στο ημερολόγιο σάς αναγκάζει να παρακολουθείτε τι συμβαίνει στο ημερολόγιο. Αυτό σημαίνει ότι είστε προετοιμασμένοι για τα πάντα, από την γιορτή της μητέρας μέχρι την παγκόσμια μέρα σοκολάτας.

Bonus: Κατέβασε το δωρεάν, προσαρμόσιμο Jungle Calendar για να οργανώσεις εύκολα όλο το περιεχόμενό σου, και σημείωσε στο πλάι τις γιορτές και τις αργίες του μήνα!

#7. Βρες ευκαιρίες για συνεργασίες ή χορηγίας

Ο προγραμματισμός του περιεχομένου ελευθερώνει δημιουργικό χρόνο να σκεφτείς ευκαιρίες συνεργασίας. Μπορείς να προσεγγίσεις τους κατάλληλους influencers για συνεργασία για δημιουργία περιεχομένου και προβολή. Διευκολύνει, επίσης, τον συντονισμό του οργανικού και του χορηγούμενου περιεχομένου, ώστε να μπορείς να αξιοποιήσεις στο έπακρο τα χρήματα που διαθέτει η επιχείρηση για διαφημίσεις στα social media.

 

#8. Παρακολούθησε τι λειτουργεί και βελτιώστε το

Ό,τι προγραμματίζεται γίνεται και αυτό που μετριέται βελτιώνεται.Τα αναλυτικά στοιχεία των social media είναι ένα ενημερωτικό χρυσωρυχείο. Μπορείς να χρησιμοποιήσεις αυτά τα insights για να βελτιώσεις ότι δεν λειτουργεί και να παράγεις περισσότερο περιεχόμενο σε ότι φέρνει θετικά αποτελέσματα.

 

Με λίγα λόγια…

Κλείνοντας αυτό το άρθρο, θα έχεις ήδη κατεβάσει το Jungle Calendar σου, θα έχεις κατανοήσει πόσο σημαντική είναι η οργάνωση στο κομμάτι δημιουργίας περιεχομένου και κατά πόσο το σωστό εργαλείο μπορεί να σου λύσει τα χέρια, να σου εξοικονομήσει χρόνο αλλά και να σε βοηθήσει να είσαι περισσότερο δημιουργικός και παραγωγικός χωρίς να αφήσεις στην άκρη την διαδικτυακή σου παρουσία.

Αν ακόμα χρειάζεσαι βοήθεια με την διαχείριση των social media της επιχείρησής σου, τότε η ομάδα μας από ειδικούς του χώρου είναι η καλύτερη επιλογή για το brand σου. Επικοινώνησε μαζί μας στο hello@socialmediajungle.gr ή στο 6984709414.