SOCIAL MEDIA JUNGLE

5 +1 συμβουλές για την αναγνώριση του brand σας στα social media

Γνωρίζεις πολύ καλά πλέον ότι τα social media παίζουν καθοριστικό ρόλο ως προς την επιρροή που ασκούν σε έναν καταναλωτή, από μια απλή αγορά έως και την εικόνα ενός ολόκληρου του brand.

Αν δεν είσαι απόλυτα σίγουρος/η για την παραπάνω παραδοχή ίσως τα παρακάτω στατιστικά σου δώσουν μια πιο ολοκληρωμένη εικόνα:

  1. To 55% τον καταναλωτών μαθαίνουν για ένα νέο brand στα social media
  2. Το 68% των καταναλωτών συμφωνεί ότι τα social media τους δίνουν τη δυνατότητα να αλληλοεπιδρούν με brands και εταιρείες
  3. Το 43% των καταναλωτών αύξησαν τη χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης για να ανακαλύψουν νέα προϊόντα τον τελευταίο χρόνο
  4. Το 78% των καταναλωτών είναι πρόθυμοι να αγοράσουν από μια εταιρεία αφού έχουν μια θετική εμπειρία μαζί τους στα social media
  5. Το 80% των στελεχών επιχειρήσεων πιστεύει ότι είναι πολύ σημαντικό ή απαραίτητο να επενδύσουν επιπλέον πόρους στο social media marketing
  6. Το 91% των στελεχών θα αυξήσει τους προϋπολογισμούς του μάρκετινγκ στις social media πλατφόρμες τα επόμενα 3 χρόνια
  7. Το 72% των εταιρειών χρησιμοποιούν τα δεδομένα των μέσων κοινωνικής δικτύωσης για να πάρουν επιχειρηματικές αποφάσεις

Πηγή sproutsocial. Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο “7 statistics that prove the importance of social media marketing in business“, εδώ.

 

Κι αφού πλέον είστε 100% πεπεισμένοι για την αξία που δίνουν οι καταναλωτές στα social media, δε θα ήθελες η επιχείρησή σου να μείνει εκτός… ή ακόμα χειρότερα να παρουσιάζεται με κακό τρόπο. Γιατί ενώ μια καλή εικόνα ενός brand χτίζεται με χρόνο και συστηματική δουλειά, αντίθετα, μια κακή εικόνα δε θέλει τόσο χρόνο για να σχηματίσει αρνητική εντύπωση στα μάτια του καταναλωτή.

Θέλει προσοχή και μελέτη πριν να αποφασίσεις να βγάλεις το brand σου στα social media.

Σε αυτό το άρθρο θα καλύψουμε τα βασικά στοιχεία που πρέπει να προσέξεις και να φροντίσεις να έχει το προφίλ της επιχείρησής σου. Όλα πολύ βασικά για την επιτυχημένη διαχείριση των social media προφίλ σου.

Πριν μιλήσουμε, όμως, για τις συμβουλές στα social media, είναι πρωτευούσης σημασίας να γνωρίζουμε τι εστί ο όρος brand voice, που σημαίνει η ¨φωνή της επωνυμίας” μας. Δηλαδή τι είναι αυτό που χαρακτηρίζει το brand μας σε όλο το φάσμα της επικοινωνίας του με το ευρύ κοινό.

Ας κάνουμε πρώτα μια βασική ερώτηση σχετικά με το branding μιας επιχείρησης…

Τι είναι το brand voice και πώς συμβάλλει στην επιτυχία της επιχείρησής μου;

Το brand voice στην ουσία του είναι η προσωπικότητα της επωνυμίας σας. Καλείται να προσδώσει την μοναδικότητα της και ότι την κάνει να ξεχωρίζει σε σχέση με τον ανταγωνισμό.

Είναι σημαντικό να υπάρχει μια σταθερή εικόνα που θα συνθέτει την προσωπικότητα του brand, γιατί αυτός είναι και ο τρόπος που οι πελάτες θα το γνωρίσουν, θα συνδεθούν μαζί του και θα παραμείνουν πιστοί σε αυτό. Τα μηνύματα του brand θα πρέπει να επικοινωνούντα με τον ίδιο τρόπο, ύφος, χαρακτήρα, με συνέπεια και σταθερότητα ώστε να το εμπιστευτεί το κοινό-στόχος του και να συνδεθεί μαζί του, κάτι που θα τους μετατρέψει σε πιστούς και επαναλαμβανόμενους καταναλωτές.

Για να πετύχει κάτι τέτοιο είναι απαραίτητο το brand voice να είναι φανερό σε κάθε ένα κανάλι επικοινωνίας που διαθέτει η επιχείρηση, είτε μιλάμε για τα social media, το site, τα e-mail ή τις διαφημίσεις. Θα πρέπει να τηρείται με συνέπεια, ανεξάρτητα από τις ομάδες ή τους ανθρώπους που διαχειρίζονται το κάθε ένα από αυτά.

Στον ταχέως εξελισσόμενο ψηφιακό κόσμο, τα λογότυπα, η οπτική ταυτότητα και τα προϊόντα μπορούν να κάνουν μια επιχείρηση να ξεχωρίζει. Το σωστά δομημένα περιεχόμενο που εκφράζει το εκάστοτε brand συμβάλει σημαντικά στην επιτυχία του.

Πώς μπορώ να δημιουργήσω το δικό μου brand voice; 

Οι παρακάτω συμβουλές θα σε βοηθήσουν να δημιουργήσεις branded περιεχόμενο και στην πορεία, με δοκιμές, προσωπική προσπάθεια και εξέλιξη θα καταλήξεις στον δικό brand voice που εκφράζει την φιλοσοφία και τον χαρακτήρα του brand σου. Πάμε να τις δούμε μια προς μια…

5 +1 συμβουλές για branded περιεχόμενο στα social media

#1. Βάλε το λογότυπο σου σε κάθε post

Όπως είπαμε θα ξεκινήσουμε από τα βασικά, κι αν αυτό το πρώτο tip σου φαίνεται αυτονόητο, τότε θα εντυπωσιαστείς με το πόσα brands βάζουν το λογότυπο τους σε σχεδόν ΚΑΝΕΝΑ από τα post που κάνουν(!). Το λογότυπο, είναι η υπογραφή ενός brand, δεν γίνεται να μην υπάρχει εφόσον δημοσιεύεις για μια επιχείρηση. Ένας πολύ απλός κι εύκολός τρόπος είναι να χρησιμοποιείς κάποια εφαρμογή στο κινητό σου, που να τοποθετεί εύκολα το λογότυπο, ή ένα γραφιστικό πρόγραμμα στον υπολογιστή. Το πολυεργαλείο Canva είναι ένα online tool που θα σε βοηθήσει να κρατήσεις το προφίλ σου branded.

 

#2. Επικοινώνησε με ένα συγκεκριμένο ύφος

Ανάλογα με το κοινό στο οποίο απευθύνεσαι θα πρέπει πάντα να προσαρμόζεις το ύφος και τον τρόπο προσέγγισης. Ας το δούμε με μερικά παράδειγμα. Έστω ότι έχεις μια ταβέρνα, θα πρέπει να χρησιμοποιείς μια πιο λαϊκή φωνή, όχι ψυχρή, τυπική ή απόμακρη. Ενώ αν είσαι γιατρός και θέλεις να μιλήσεις στους ασθενής σου, καλό είναι να τηρείς ένα πιο επιστημονικό ύφος στα κείμενα και στον τρόπο ομιλίας σου. Αν πάλι έχεις ένα μαγαζί με είδη μόδας τύπου street style, θα βοηθούσε σημαντικά να υιοθετήσεις την αργκό και το ύφος ομιλίας των πελατών σου. Στην περίπτωση που πουλάς βραδινά φορέματα είναι σημαντικό να απευθύνεσαι απευθείας στο γυναικείο κοινό με ανάλογο ύφος και επισημότητα.

Σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να έχεις στο μυαλό σου τον ιδανικό καταναλωτή που επιζητάς να προσεγγίσεις και την εικόνα θέλεις να σχηματίσει αυτός ο άνθρωπος για την επιχείρησή σου.

 

#3. Δώσε βάση στα χρώματα (visual identity)

Τα χρώματα μπορεί να παίξουν σημαντικό ρόλο ως προς την εικόνα που θα περάσεις τους ακόλουθούς σου και εν δυνάμει καταναλωτές. Για παράδειγμα, το κόκκινο είναι το χρώμα της έντασης, της δράσης, του πάθους, ενώ το πράσινο είναι της ηρεμίας, της αρμονίας, της ασφάλειας.

Κάθε χρώμα συμβολίζει κάτι διαφορετικό, γι’ αυτό επίλεξε με προσοχή το χρώμα ή τα χρώματά του brand σου, έχοντας πάντα κατά νου την εικόνα που θέλεις να σχηματίσεις στα μάτια του ιδανικού πελάτη σου (brand voice). Μπορείς να επιλέξεις παραπάνω από ένα χρώμα, όμως μην το παρακάνεις, μέχρι και τρία κύρια χρώματα είναι μια χαρά! Όταν κάνεις την επιλογή σου προσέξτε τα χρώματα να είναι είτε από την ίδια παλέτα (γηϊνα, έντονα, παστέλ, νέον κοκ), είτε αποχρώσεις του ίδιου χρώματος. Στην επιλογή σου μπορεί να σε βοηθήσει και το εργαλείο το Color Weel του Canva, μαζί με τον οδηγό για την θεωρία των χρωμάτων που προσωπικά βρίσκω πολύ βοηθητικό. Μια σημαντική βοήθεια για χρωματική αρμονία είναι η χρήση κάποιου συγκεκριμένου φίλτρου, κοντά στα χρώματα του brand, με μεγάλη όμως προσοχή, ώστε να μην αλλοιώνoνται τα βασικά χαρακτηριστικά των προϊόντων σας.

Για να μάθεις περισσότερα για το visual strategy και την σημασία του στο κομμάτι του branding, διάβασε το άρθρο μας “Τι είναι το Visual Strategy και γιατί το χρειάζεται το brand σου

 

#4. Επίλεξε τη γραμματοσειρά και τα emojis που ταιριάζουν στο ύφος ομιλίας του brand

Όπως και τα χρώματα, έτσι και με τις γραμματοσειρές και τα emojis, είναι καλό να έχουν συνοχή και μια αρμονία στο εικαστικό κομμάτι σε σχέση με το μήνυμα και την εικόνα που θέλεις να περάσεις, πώς δηλαδή θα επικοινωνήσεις την προσωπικότητα του brand στο κοινό-στόχο του. Με αυτόν τον τρόπο θα είναι πιο εύκολό για τον εκάστοτε χρήστη να καταλάβει άμεσα, πριν καν δει το όνομα του προφίλ, ότι πρόκειται για το συγκεκριμένο brand και έτσι σιγά-σιγά θα χτίσεις την αναγνωσιμότητα του brand σου. Στην επιλογή για την γραμματοσειρά και τα emojis καθοριστικό ρόλο παίζουν το ύφος που έχεις επιλέξει και το είδος της επιχείρησής σου. Αν είσαι δικηγόρος, για παράδειγμα, μια καθαρή, μίνιμαλ γραμματοσειρά θα σε εξυπηρετούσε καλύτερα από μια τύπου χειρόγραφη, που θα ήταν περισσότερο ταιριαστή για κάποιον με ένα πιο καλλιτεχνικό ή δημιουργικό επάγγελμα. Αντίστοιχα, για τα emojis είναι σημαντικό να καταλήξετε σε αυτά που ταιριάζουν με το ύφος ομιλίας σας και να τα χρησιμοποιείται συνδυαστικά με το κείμενο σας στις λεζάντες.

#5. Χρησιμοποίησε μόνο υψηλής ποιότητας φωτογραφικό υλικό

Άλλο ένα βασικό σημείο που ενώ φαίνεται ευκόλως εννοούμενο, δεν τηρείται από πολλές επιχειρήσεις.

Η εικόνα ή το βίντεο είναι ο βασικότερος τρόπος που επικοινωνείς τις υπηρεσίες ή τα προϊόντα σου στον ψηφιακό κόσμο. Αν επιλέγεις να χρησιμοποιείς μεσαίας ή κακής ποιότητας φωτογραφικό υλικό, μοιραία περνάς το μήνυμα στον καταναλωτή ότι το προϊόν ή η υπηρεσία σου είναι μεσαίας ή κακής κατηγορίας. Πρόσεξε ΠΟΛΥ τις εικόνες που επιλέγεις και φρόντισε -τουλάχιστον- να είναι καλή η ανάλυσή τους. Ιδανικά εμπιστεύσου έναν επαγγελματία φωτογράφο/βιντεογράφο, ώστε να παρουσιάσει με τον βέλτιστο τρόπο όσα προσφέρει η επιχείρησή σου. Μπορείς, επίσης, να βρεις δωρεάν επαγγελματικό στοκ περιεχόμενο που ενδεχομένως να ταιριάζει με τις υπηρεσίες ή τα προϊόντα σου στις παρακάτω ιστοσελίδες.

Sites με δωρεάν φωτογραφικό υλικό:

 

+1 Γραφιστικά στοιχεία ή/και illustrations

Το βάζουμε σαν “συν ένα” γιατί ναι με δεν είναι τόσο βασικό, όσο τα παραπάνω που είπαμε, αλλα βοηθάει σημαντικά στο να δημιουργήσεις μια συνοχή στο προφίλ σου και έτσι να πετύχεις πιο ευκολά την αναγνωσιμότητα στις δημοσιεύσεις σου. Όταν μιλάμε για γραφιστικά στοιχεία, εννοούμε τις εικόνες, τα σχήματα, τις γραμμές που συμβάλλουν στην εικονική ταυτότητα του brand σου. Μπορείς, για παράδειγμα, να χρησιμοποιείς αφηρημένα σχήματα στο background του instagram grid σου με τα χρώματα του brand σου, κάτι που βοηθά τόσο στην αναγνωσιμότητα, αλλά και στην συνοχή του προφίλ σου. Εάν, πάλι, έχεις ένα καλλιτεχνικό προφίλ θα μπορούσες να βάζεις πιτσιλιές από πινέλα στο φόντο, κάτι που προσθέτει αισθητική στην όλη εικόνα του προφίλ και δείχνει τον χαρακτήρα του. Τα illustrations, από την άλλη, βοηθάνε στην αναπαράσταση της πληροφορίας με την βοήθεια ενός σκίτσου, κάτι που είναι πολύ βοηθητικό στις επιχειρήσεις που προσφέρουν εκπαίδευση, πληροφορίες ή γενικότερα υπηρεσίες.

Ποια από τα παραπάνω κάνεις και σε ποια θα μπορούσες να βελτιωθείς;

Στο Social Media Jungle προσφέρουμε ολοκληρωμένες υπηρεσίες branding, ξεκινώντας από την ήδη υπάρχουσα εικόνα του brand σου, επαναπροσδιορίζοντας τους στόχους, τις αξίες της επιχείρησης αλλά και του ιδανικού πελάτη. Χτίζουμε εκ νέου το brand voice και την εικόνα σου στα social media. Επικοινώνησε μαζί μας hello@socialmediajungle.gr για οποιαδήποτε απορία και έλα να σε βοηθήσουμε να πετύχεις τους στόχους σας!