SOCIAL MEDIA JUNGLE

Πώς να προβάλλω τις υπηρεσίες μου στα social media;

Έχεις επιχείρηση που βασίζεται στις υπηρεσίες σου, με την εμπειρία και την εξειδίκευσή σου προσφέρεις ένα άριστο αποτέλεσμα, αλλά υπάρχει ένα μικρό πρόβλημα περιοδικά…
Η εισροή νέων πελατών.

Όλοι οι επιχειρηματίες το θέλουμε, για την ακρίβεια το έχουμε ανάγκη για να διασφαλίσουμε την βιωσιμότητα αλλά και την εξέλιξη της επιχείρησής μας.

Πώς θα λύσεις αυτό το πρόβλημα; Με το να προωθήσεις αποτελεσματικά την δουλειά σου στα social media.

Τώρα θα μου πεις “Μπελά μου βάζεις στο κεφάλι και… περισσότερη δουλειά!”

Και θα σου πω ως expert στα social media (και ιδιοκτήτρια μιας επιχείρησης υπηρεσιών) ξέρω πολύ καλά ένα πράγμα… Η προώθηση των υπηρεσιών σου είναι βασικό κομμάτι των αρμοδιοτήτων σου και πρέπει να αποκτήσει τον χώρο του στο calendar σου!

Γιατί όπως πολύ καλά ξέρεις, οι νέοι πελάτες είναι κομμάτι της επιτυχίας μιας επιχείρησης.

Πώς όμως θα χειριστείς αποτελεσματικά τα social media για να δείξεις την δουλειά σου και να διαφημίσεις τις υπηρεσίες σου;

Η ανάπτυξη μιας στρατηγικής στα social media για μια επιχείρηση που βασίζεται σε υπηρεσίες περιλαμβάνει τον εντοπισμό του κοινού-στόχου, τη δημιουργία ελκυστικού περιεχομένου και τη προβολή στις κατάλληλες πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης για την προσέγγιση πιθανών πελατών.

7 βήματα να ακολουθήσεις για την ανάπτυξη στρατηγικής στα social media:

  1. Προσδιόρισε το κοινό-στόχο σου: Ξεκίνα καθορίζοντας τον ιδανικό πελάτη για την επιχείρησή σου, σε ποιον απευθύνονται η υπηρεσίες σου; Λάβε υπόψη τα δημογραφικά στοιχεία όπως η ηλικία, το φύλο, η τοποθεσία και τα ενδιαφέροντα.
  2. Επίλεξε τις κατάλληλες πλατφόρμες: Προσδιορίστε ποιες πλατφόρμες social media είναι πιο ενεργό το κοινό-στόχος σου και επικέντρωσε τις προσπάθειες σου σε αυτές. Περισσότερα θα δούμε παρακάτω.
  3. Δημιούργησε ελκυστικό περιεχόμενο: Ανάπτυξε μια στρατηγική περιεχομένου που να ευθυγραμμίζεται με τους επιχειρηματικούς σας στόχους και να έχει απήχηση στο κοινό-στόχο σου. Ένας απλός και χρήσιμος κανόνας περιεχομένου είναι ο 80/20. Μοιράσου περιεχόμενο που αγαπάς και προσφέρει αξία, όπως ενημερωτικές αναρτήσεις, χρήσιμες συμβουλές και branded γραφικά.
  4. Να είσαι συνεπής: Δημοσίευε τακτικά περιεχόμενο υψηλής ποιότητας στις πλατφόρμες που έχεις επιλέξει. Φτιάξε ένα ημερολόγιο αναρτήσεων και τήρησε το για να διασφαλίσεις ότι το κοινό σου γνωρίζει πότε να περιμένει νέο περιεχόμενο.
  5. Ασχολήσου ενεργά με το κοινό σου: Απάντησε σε σχόλια, μηνύματα και αιτήματα εντός 24ώρου. Χρησιμοποίησε τα social media για να ξεκινήσεις συνομιλίες με πιθανούς πελάτες και να αλληλεπιδράσεις με το υπάρχον κοινό σου.
  6. Ανάλυσε τα αποτελέσματα: Χρησιμοποίησε εργαλεία ανάλυσης για να παρακολουθείς την απόδοσή σου στα social media και να προσαρμόσεις την στρατηγική σου όπως απαιτείται. Δες το ποσοστό αφοσίωσης, την προσέγγιση νέων χρηστών και μετατροπές για να καθορίσεις την επιτυχία των προσπαθειών σου.
  7. Συνεργασία με συνάδελφους ή και influencers: Εξέτασε το ενδεχόμενο να συνεργαστείς με συνάδελφους ή/και influencers για να προσεγγίσεις ένα μεγαλύτερο κοινό και να κερδίσεις αξιοπιστία και προβολή.

Σε ποια πλατφόρμα social media να δραστηριοποιηθώ για να προβάλλω τις υπηρεσίες μου;

Υπάρχουν πολλές πλατφόρμες social media που μπορούν να είναι αποτελεσματικές για την προώθηση μιας επιχείρησης που βασίζεται σε υπηρεσίες. Η καλύτερη πλατφόρμα για την επιχείρησή σου έχει άμεση σχέση με το κοινό-στόχο και τη φύση των υπηρεσιών σου.

Ας δούμε συνοπτικά τα κυριότερα social media:

  1. Facebook: Το Facebook είναι η μεγαλύτερη πλατφόρμα social media στην Ελλάδα και μπορεί να είναι αποτελεσματική για την προώθηση μιας επιχείρησης που βασίζεται σε υπηρεσίες. Καλό θα είναι να έχεις μια επιχειρηματική σελίδα και να είσαι ενεργός, καθώς είναι η πλατφόρμα που ξέρουν και εμπιστεύονται οι πάντες.  Δημιούργησε περιεχόμενο σχετικά με τις υπηρεσίες και μοιράσου τις γνώσεις σου. Μπορείς επίσης να δημιουργήσεις στοχευμένες διαφημίσεις για να προσεγγίσεις πιθανούς πελάτες.
  2. Instagram: Το Instagram είναι δημοφιλές μεταξύ των νεότερων δημογραφικών ομάδων στην Ελλάδα και μπορεί να είναι αποτελεσματικό για επιχειρήσεις που βασίζονται σε μεγάλο βαθμό σε οπτικό περιεχόμενο. Είναι πολύ δημοφιλής πλατφόρμα για επιχειρήσεις καθώς το κοινό έχει συνηθίζει να βλέπει προωθητικό υλικό αλλά και να ψωνίζει μέσα από την πλατφόρμα.
  3. Tik Tok: Η πλέον ανερχόμενη πλατφόρμα που κερδίζει ολοένα και μεγαλύτερο μερίδιο κοινού. Στο Tik Tok θα βρεις κατά κύριο λόγο νεανικό κοινό από 16-24 με έμφαση στο ανεπιτήδευτο- αυθεντικό περιεχόμενο. Ολοένα και περισσότερες επιχειρήσεις έχουν παρουσία με σκοπό την αναγνωρισιμότητα του brand τους.
  4. Pinterest: Η μηχανή αναζήτησης των εικόνων. Μια πλατφόρμα που απαρτίζεται κατά 78% από γυναίκες 30+. Ιδανική επιλογή για τις επιχειρήσεις που διαθέτουν e-shop με είδη σπιτιού, μαγειρικής, διακόσμησης, ρούχων κα. Κάθε pin που δημιουργεί μπορεί να ανακατευθύνει σε έναν σύνδεσμο κάτι που λειτουργεί βοηθητικά στο SEO της σελίδας σου.
  5. LinkedIn:Το LinkedIn είναι μια επαγγελματική πλατφόρμα δικτύωσης που μπορεί να είναι αποτελεσματική για επιχειρήσεις που βασίζονται σε υπηρεσίες και στοχεύουν πελάτες B2B. Μπορείς να χρησιμοποιήσεις το LinkedIn για να επιδείξεις την τεχνογνωσία σου, να συνδεθείς με πιθανούς πελάτες και να μοιραστείς νέα και πληροφορίες του κλάδου.

Ένα άρθρο μας που θα σε βοηθήσει πολύ σε αυτήν την διαδικασία είναι το “Πώς να επιλέξεις την καλύτερη πλατφόρμα social media για την επιχείρησή σου

Είναι σημαντικό να ερευνήσεις το κοινό σου και να πειραματιστείς σε πολλές πλατφόρμες για να προσδιορίσεις ποιες είναι πιο αποτελεσματικές για την επιχείρησή σου. Ένα εύλογο ερώτημα που προκύπτει σε αυτό το σημείο είναι…

Πώς καθορίζω το ιδανικό κοινό-στόχο μου;

Ο καθορισμός του κοινού-στόχου είναι ένα σημαντικό βήμα για την ανάπτυξη μιας επιτυχημένης επιχείρησης που βασίζεται σε υπηρεσίες.
Ακολουθούν ορισμένα βήματα που θα σε βοηθήσουν να καθορίσεις το κοινό-στόχο σου:

1.Προσδιόρισε το πρόβλημα που λύνει η υπηρεσία σου: Ξεκίνα προσδιορίζοντας τα προβλήματα που λύνουν οι υπηρεσίες σου. Αυτό θα σε βοηθήσει να σκιαγραφήσεις τους πιθανούς πελάτες σου.

2.Κάνε έρευνα αγοράς: Αν είσαι καιρό στον χώρο μελέτησε τα υπάρχοντα δεδομένα, ή κάνε μια έρευνα αγοράς για να προσδιορίσεις τα δημογραφικά στοιχεία των ατόμων που είναι πιθανό να χρειαστούν τις υπηρεσίες σου. Αναζήτησε πληροφορίες σχετικά με την ηλικία, το φύλο, το εισόδημα, την τοποθεσία και άλλους σχετικούς παράγοντες.

3.Ανάλυση του ανταγωνισμού: Ανάλυσε τους ανταγωνιστές σου για να δεις ποιους στοχεύουν. Προσδιόρισε τυχόν κενά στην αγορά που μπορεί να καλύψει η υπηρεσία σου.

4.Περσόνες πελατών: Δημιούργησε περσόνες (γκρουπ προσωπικοτήτων) πελατών με βάση την έρευνα που έκανες. Οι περσόνες πελάτη είναι μια λεπτομερής περιγραφή του ιδανικού πελάτη σου. Αυτό θα σε βοηθήσει να κατανοήσεις τις ανάγκες, τις προτιμήσεις και τις συμπεριφορές τους.

5.Δοκίμασε και βελτίωσε: Αφού προσδιορίσεις το κοινό-στόχο σου, δοκίμασε το περιεχόμενό σου και πάρε feedback. Χρησιμοποίησε τα σχόλια που θα λάβεις για να βελτιώσεις την υπηρεσία και την στόχευσή σου.

Το κοινό-στόχος μπορεί να αλλάξει με την πάροδο του χρόνου καθώς η επιχείρησή σου αναπτύσσεται και οι υπηρεσίες σου προσαρμόζοναι στα δεδομένα της αγοράς. Είναι σημαντικό να αναθεωρείς ανά τακτά χρονικά διαστήματα το κοινό-στόχο σου και να προσαρμόζεις την στρατηγική σου αναλόγως.

Ιδανικοί τύποι περιεχομένου για υπηρεσίες:

🎠 Carousel: δώσε συμβουλές με την μορφή ενός καρουζέλ. Μοιράσου τις γνώσεις σου, βοήθα τους ακόλουθούς σου και δείξε έτσι την εξειδίκευσή σου στον χώρο

🎞️ Reels: δημιούργησε μικρά βίντεο με το πρόσωπό σου, δείξε ποιος είσαι, πες την ιστορία σου. Οι άνθρωποι συνδεόνται με ανθρώπους, με το συναίσθημα

⭐ Testimonials: βάλε τους πελάτες σου να γράψουν κάτι για σένα και τις υπηρεσίες σου. Χτίσε σχέση εμπιστοσύνης με το κοινό σου

📈 Γραφήματα: δείξε με ένα γράφημα, έρευνες σχετικά με τον κλάδο σου, ή την αποτελεσματικότητα των υπηρεσιών σου

Πειραματίσου! Υπάρχει πολύς χώρος για πειραματισμό και δοκιμές. ο κάθε κλάδος και κυρίως ο κάθε άνθρωπος είναι διαφορετικός και έχει κάτι μοναδικό να προσφέρει. Ανέδειξε την προσωπικότητά σου και φέρε τον κόσμο κοντά σου για εσένα!

Μην ξεχνάς, τα social media είναι μόνο ένα μέρος της συνολικής στρατηγικής marketing. Χρησιμοποίησε τα για να εντείνεις την παρουσία σου, να αναπτύξεις το brand awarness σου και συμπλήρωσε τις ενέργειες σου στα social με αυτές του e-mail marketing, την αρθρογραφία στο site σου και τις χορηγούμενες διαφημίσεις.

 

Τα λέμε στο επόμενο άρθρο!