SOCIAL MEDIA JUNGLE

Οδηγός Instagram Grid: πώς να το φτιάξεις βήμα προς βήμα

Instagram grid, το εργαλείο που κάνει τα προφίλ να ξεχωρίζουν, τόσο σχεδιαστικά όσο και στρατηγικά.

Ας τα γνωρίσουμε με ένα μικρό, καθημερινό παράδειγμα…

Είναι απόγευμα, έχεις τελειώσει με τις δουλειές σου και παίρνεις το κινητό να χαλαρώσεις στα social. Εκεί που κάνεις ανελέητο σκρολάρισμα στο Instagram και χαζεύεις χωρίς κάποιο λόγο και αιτία σε κάποια φάση “πέφτεις” πάνω σε ένα ποστ τη μορφή κολλάζ, με ιδιαίτερο σχεδιασμό, χαρακτηριστικό background και να που σου κινεί την περιέργεια και πατάς εκείνο το κλικ για να δεις το προφίλ του λογαριασμού.

(Η πρώτη νίκη για κάθε επαγγελματικό προφίλ.)

Μπαίνεις στο προφίλ και συναντάς κάτι που δεν περίμενες…

Ένα απίστευτα προσεγμένο feed που μοιάζει με ένα καλοσχεδιασμένο λευκώμα, με κυρίαρχο ένα συγκεκριμένο στυλ (του brand) και ξεκάθαρο ύφος και χαρακτήρα που σε κάνει να το ξεχωρίσεις ανάμεσα στα υπόλοιπα και τελικά να πατήσεις το μπλέ κουμπί του “Follow”.

Μόλις απέκτησες έναν νέο ακόλουθο που μπορεί να γίνει ο επόμενός σου πελάτης.

Πόσο σημαντική είναι η ροή σας στο Instagram;

Ο λόγος γίνεται για την ροή (feed) και φυσικά το brand awareness, που δεν είναι άλλο από την αναγνωρισιμότητα του brand σας, με κάθε δυνατό τρόπο.
To feed σας θα πρέπει να έχει μια καλή συνολική εικόνα και αισθητική. Σε αυτό συμβάλλει σημαντικά η συνοχή στις αναρτήσεις που κάνετε, αν χρησιμοποιείται συγκεκριμένα χρώματα, συγκεκριμένο ύφος ομιλίας, συγκεκριμένες γραματοσειρα κοκ. Για να δείτε αναλυτικά αυτό το κομμάτι διαβάστε το άρθρο μας “5 +1 συμβουλές για την αναγνώριση του brand σας στα social media”.

Όλα τα παραπάνω συμβάλλουν σημαντικά στον κόσμο των social media για να αύξησεις την αναγνωριμότητα του brand σου. Η ροή είναι το πρώτο πράγμα που βλέπουν οι δυνητικοί πελάτες κοιτάζοντας το προφίλ της επιχείρησής σου, και είναι το βασικότερο τους κριτήριο για να το ακολουθήσουν ή όχι.

Αν θέλεις να μετατρέψεις τους επισκέπτες σου σε ακόλουθους και μετέπειτα σε πελάτες πρέπει να τους αρέσει αυτό που θα συναντήσουν. As simple as that!

 

Τι είναι to grid στα social media;

Grid σημαίνει πλέγμα. Και για να μη σε μπερδεύω με τις αγγλικές ορολογίες, θέλω να σκέφτεσαι ότι το grid είναι ένα μεγάλο παζλ, όπου η ολοκληρωμένη μορφή του είναι η συνολική εικόνα του προφίλ σας, ή αλλιώς η αρχική σας σελίδα. Χρησιμοποιείται σαν στρατηγική περιεχομένου στο Instagram, διότι η διάταξη της πλατφόρμας – που είναι χωρισμένη σε τετράγωνα ανά τριάδες- μας επιτρέπει να δημιουργήσουμε την μεγαλύτερη εικόνα που επιζητούμε.

Για ένα brand το Instagram grid είναι η πρώτη του ευκαιρία να κάνει εντύπωση και να επικοινωνήσει ποιοι είναι σε έναν πιθανό ακόλουθο. Σκέψου το ως μια οπτική αναπαράσταση του brand στο σύνολό του. Ως εκ τούτου, ο τρόπος με τον οποίο οι εικόνες ενός brand συνδυάζονται και λένε την ιστορία του δημιουργήσουν τη ολοκληρωμένη του εικόνα, κάτι που αποτελεί σημαντικό παράγοντα της στρατηγικής περιεχομένου (content marketing).

Το στυλ του grid μάς επιτρέπει να στείλουμε ένα σαφές μήνυμα σχετικά με τους στόχους της επιχείρησης, είτε μιλάμε για προϊόντα, είτε για υπηρεσίες, είτε απλώς προσπαθούμε να αυξήσουμε την επισκεψιμότητα στην ιστοσελίδα μας.

 

Τι είναι το Instagram Profile Grid;

Το Instagram grid είναι ένα σύνολο από εικόνες, χρώματα, γραφιστικά και λέξεις που είναι οπτικά ελκυστικό σε ένα παζλ ανεξάρτητων φωτογραφιών που συνθέτουν μια ολοκληρωμένη τελική εικόνα στο προφίλ σας στο Instagram. Ανάλογα με την μορφή του Instagram grid που θα επιλέξεις, μπορείς να διηγηθείς και μια διαφορετική ιστορία, επομένως είναι πολύ σημαντικό να σχεδιάσεις μεμονωμένα και με λεπτομέρεια τη μια δημοσίευση του κάθε τετραγώνου.

Πώς να δημιουργήσεις ένα instagram grid

Για να δημιουργήσεις ένα πετυχημένο Instagram grid θα πρέπει να ακολουθήσεις κάποιους βασικούς κανονικές.

Νο 1. είναι η χρωματική συνοχή σε συνδυασμό με το ποιοτικό περιεχόμενο. Συνιστούμε να χρησιμοποιούνται πάντα υψηλής ποιότητας εικόνες ή βίντεο και να τηρείται η χρωματική παλέτα που έχει καθοριστεί για το brand σας.

Νο 2. είναι η εναλλαγή των χρωμάτων ή φωτογραφιών σε ανοιχτό και πιο σκούρο μοτίβο, ώστε η σελίδα του προφίλ να έχει ένα εφέ σκακιέρας και να κρατά μια γενική ισορροπία και να είναι εύκολο στο σκανάρισμα του.

Νο 3. είναι να δημιουργήσεις επιτυχημένα το στυλ του παζλ, που θα δώσει στο προφίλ σου την ελκυστική μορφή μια μεγαλύτερης εικόνας.

Πάμε να τα δούμε αναλυτικά βήμα-βήμα…

5 βήματα για να σχεδιάσεις το δικό σου branded Instagram grid

#1. Δεσμεύσου σε μια χρωματική παλέτα

Όπως έχουμε αναλύσει και στο άρθρο για την δημιουργία branded περιεχομένου, τα χρώματα και η γραμματοσειρά που θα επιλέξεις παίζουν καθοριστικό ρόλο στην αναγνωσιμότητα του brand σου.
Επίλεξε τα χρώματα που εκφράζουν την φιλοσοφία της επιχείρησής σου και μην παρεκκλίνεις από αυτά.

#2. Χρησιμοποίησε υψηλής ποιότητας εικόνες & βίντεο

Οι φωτογραφίες είναι η βιτρίνα σου, παρουσιάζουν την εικόνα του brand σου, του προϊόντος ή της υπηρεσίας σου. Μην συμβιβάζεσαι με μέτριας ποιότητας φωτογραφικό υλικό, τραβηγμένο όπως-όπως από το κινητό σου. Πάρε έναν επαγγελματία φωτογράφο για αρχή και στην συνέχεια αν το επιθυμείς μάθε πώς να βγάζεις μόνος/η σου επαγγελματικές φωτογραφίες με την βοήθεια του κατάλληλου εξοπλισμού. Δες τα site που μπορείς να βρεις στοκ επαγγελματικό φωτογραφικό υλικό εδώ.

 

#3. Δημιούργησε το εφέ της σκακιέρας

Το εφέ σκακιέρας είναι ουσιαστικά η εναλλαγή χρωμάτων από ανοιχτό σε σκούρο και από σκούρο σε ανοιχτό που θα σε βοηθήσει να κρατήσεις σε αρμονία το τελικό αποτέλεσμα και να δημιουργήσεις ένα προφίλ ευανάγνωστο και ισορροπημένο. Αυτό μπορεί να γίνει με την χρήση φωτογραφίας στο ένα τετράγωνο και με περισσότερο λευκό φόντο (η οποιοδήποτε άλλο ανοιχτό χρώμα) με λεκτικό περιεχόμενο στην άλλη.

 

#4. Σύνδεσε σχεδιαστικά το ένα τετράγωνο με το άλλο

Από τα πιο απαιτητικά κομμάτια ενός grid είναι η ομαλή, ανεπαίσθητη σύνδεση του ενός τετραγώνου με το άλλο. Αυτό πρέπει να γίνει με τέτοιο τρόπο ώστε κάθε τετράγωνο να είναι ένα αυτόνομο post, αλλά στο σύνολό του να αποτελεί κομμάτι της συνολικής εικόνας. Η δική μας λύση σε αυτό το δύσκολο μέρος είναι η χρήση γραφιστικών στοιχείων στο background που συνάδουν με την φιλοσοφία του brand σας.

Θα χρησιμοποιήσουμε για παράδειγμα ένα υποθετικό brand που θα το ονομάσουμε BIO-MARKET, ένα κατάστημα με βιολογικά προϊόντα και τα βασικά του χρώματα είναι το σκούρο καφέ και το πράσινο. Στην παραπάνω περίπτωση μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε πράσινα φύλλα (για να δώσουμε την αίσθηση της φύσης και να χρησιμοποιήσουμε το πράσινο χρώμα), ή/και σχετικά γραμμικά σχέδια και να βάλουμε το καφέ χρώμα στα γράμματα.

 

#5. Δημιούργησε ένα canva template

Αφού πλέον εξοικειωθήκαμε με τις βασικές αρχές του grid, ήρθε η ώρα να περάσουμε στην πράξη και να δημιουργήσουμε ένα με την βοήθεια του online εργαλείου Canva. Θα επιλέξουμε το grid των 9 post για το παράδειγμά μας, καθώς είναι ιδανικό για δημιουργήσεις μια συνολική εικόνα (σκέψου ότι 9 αναρτήσεις βλέπεις στο αρχικό feed κάθε προφίλ).

Οι διαστάσεις των τετραγώνων αναρτήσεων είναι 1080×1080 pixel, άρα για μια σειρά θέλουμε  1080×3=3240 pixel και εφόσον επιλέξαμε το grid των 9 συνολικά posts, θα είναι 3×3 και θα βάλουμε τελικά τις διαστάσεις 3240×3240 pixel.

Για να δούμε που βρίσκεται το κάθε τετράγωνό μας θα ενεργοποιήσουμε από το κεντρικό μενού τους χάρακες (rules) και θα του βάλουμε οριζόντια και κάθετα στα 1080, 2160 pixel (δες την εικόνα). Στο σημείο αυτό είναι πολύ σημαντικό να τηρηθεί με ακρίβεια η μέτρηση (ναι, ναι στο ένα pixel) καθώς μόνο έτσι θα μπορέσουμε αργότερα να κόψουμε σωστά τα επι μέρους ποστ μας χωρίς να αλλοιωθούν τα σχέδιά μας στο εκάστοτε τετράγωνο.

Στο παράδειγμα μας με την ΒΙΟ-ΜΑΡΚΕΤ χρησιμοποιώ εναλλάξ τις φωτογραφίες για να πετύχουμε το στυλ της σκακιέρας στο οποίο αναφέρομαι στο τρίτο βήμα και για να τα συνδέσω έχω επιλέξει μια συγκεκριμένη γραμματοσειρά, τηρώ την χρωματική παλέτα, έχω προσθέσει τα φύλλα και τον σκούφο του σεφ στις αποχρώσεις του πράσινου, ενώ η γραμματοσειρά μου διατηρεί την καφέ απόχρωση. Στην αριστερή εικόνα είναι φανερό ότι έχω επιλέξει κορνίζες φωτογραφιών (frames). Αυτό το κάνω σε κάθε grid που δημιουργώ, τόσο για το όμορφο σχεδιασμό του, αλλά και γιατί έτσι μπορώ να αντικαθιστώ το φωτογραφικό υλικό εύκολα με άλλο για να δημιουργήσω το επόμενο grid.

Pro tip: Για κάθε νέο grid που θα φτιάχνεις κάνε μια αντιγραφή του προηγούμενου και σχεδίασε πάνω σε αυτό εκ νέου τα post σου. Με αυτόν τον τρόπο δεν κινδυνεύεις να χάσεις το βασικό template και μπορείς να προσθέσεις νέες μορφές post ή να παίξεις με τα frames και τα γραφιστικά.

Στη συνέχεια αποθηκεύουμε την εικόνα που έχουμε φτιάξει (σε μορφή PNG) και συνεχίζουμε στον διαχωρισμό της.

Για να χωρίσουμε αυτό το μεγάλο τετράγωνο τώρα (το οποίο θα αποτελεί και την συνολική εικόνα του προφίλ σου) σε 9 μικρότερα τετράγωνα θα χρησιμοποιήσουμε ένα online εργαλείο το pinetools.com/split-image

Ανεβάζουμε το αρχείο μας στα αριστερά που γράφει “Επιλογή αρχείου”. Επιλέγουμε την μορφή grid και έπειτα στις επιλογές Horizontally, Vertically θα βάλουμε και στις δύο περιπτώσεις τον αριθμό 3 για να χωριστεί το αρχείο μας σε τρία οριζόντια και σε τρία κάθετα μέρη.

Στην συνέχεια πατάμε το πράσινο κουμπί που γράφει “SPILT IMAGE” και κατεβάζουμε το αρχείο στην μορφή zip για να τα έχουμε όλα σε έναν φάκελο με την σωστή σειρά που θα τα αναρτήσουμε.

Σε αυτό το σημείο θέλω να δώσεις μεγάλη προσοχή στην σειρά των φωτογραφιών. Η πρώτη φωτογραφία που ποστάρουμε είναι η κάτω δεξιά και συνεχίζουμε με την αριστερή της. Στο δικό μας παράδειγμα ποστάρουμε πρώτα την φωτογραφία της χάρτινης σακούλας και συνεχίζουμε έπειτα με το γνωμικό, μετά με το κοριτσάκι, μετά πάνε τα tips, έπειτα η προσφορά της εβδομάδας, συνεχίζουμε με τα γράμματα “EAT, DRINK AND BE THANKFUL”, μετά η εικόνα με τις ντομάτες, μετά η συνταγή και τέλος το πιάτο με το μαγειρεμένο φαγητό. Με αυτήν την σειρά θα δημιουργήσουμε την τελική εικόνα που σχεδιάσαμε αρχικά. Τα ταν!

Στην παρακάτω φωτoγραφία μπορείς να δεις με ποιον τρόπο θα εμφανίζονται οι φωτογραφίες μετά τον διαχωρισμό τους στον φάκελο σου.

Είναι πολύ εύκολο να σε μπερδέψει η όλη διαδικασία στην αρχή, αλλά μην φοβηθείς να το προσπαθήσεις. Θα το δεις, το τρίτο grid θα σου είναι παιχνιδάκι και θα σε βοηθήσει από εκεί και πέρα στην όλη οργάνωση του προφίλ σου.

Σίγουρα το τελικό αποτέλεσμα αξίζει την προσπάθεια σου και συμβάλει σημαντικά σε ένα επιτυχημένο Visual Strategy. Τι λες θα το δοκιμάσεις;

Σου έχω και μια έκπληξη, ένα μικρό δωράκι…

Μπορείς να χρησιμοποιήσεις το παραπάνω template, και να βασιστείς επάνω σε αυτό για να φτιάξεις το δικό σου grid. Nα μην παιδεύεστε και με τους χάρακες, κρίμα είναι!

Κάντε κλικ εδώ και πειραματίσου ελεύθερα!

Τα θετικά και τα αρνητικά των αναρτήσεων σε μορφή instagram grid

Ποια είναι όμως τελικά τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα ως προς την επιλογή του grid ως κομμάτι της στρατηγικής σας στα social media;

Στα θετικά απαριθμούμε:

+ Ομοιόμορφο αποτέλεσμα

+Συνοχή στο προφίλ

+Συνέπεια στους τύπους των post

+Branded Περιεχόμενο

+Εντυπωσιακός σχεδιασμός

+Ενίσχυση της αναγνωσιμότητας του brand

+Εύκολη και γρήγορη διαχείριση μετά την δημιουργία του template

+ Δημιουργική Στρατηγική

+ Θετικές εντυπώσεις των επισκεπτών

+ Σταδιακή αύξηση των επισκεπτών/ακολούθων

Ενώ στα αρνητικά έχουμε:

– Δυσκολία στον συνδυαστικό σχεδιασμό

– Απαιτεί λεπτομερή προγραμματισμό

– Συγκεκριμένη σειρά αναρτήσεων

 

Αξίζει τελικά το intagram grid να μπει στην στρατηγική σου;

Από όλα τα παραπάνω μπορούμε εύκολα να συμπεράνουμε το θετικό αντίκτυπο που μπορεί να έχει στο προφίλ κάθε επιχείρησης η χρήση του Instagram Grid, με την δυσκολία του να έγκειται κυρίως στην διαχείριση του και στο σχεδιαστικό κομμάτι του template.

Με τις βήμα-προς-βήμα οδηγίες που σου δίνω, όπως και με το template δωράκι είναι εύκολο να ξεκινήσεις να πειραματίζεσαι στο δικό σου grid. Τι περιμένεις;

Δοκίμασέ το και μην παραλείψεις να μας tagάρεις στα social media @socialmediajungle για να θαυμάζουμε την δουλειά σου!

Αν πάλι κρίνεις ότι χρειάζεσαι την βοήθεια μας, θα ήταν χαρά μας να συνεργαστούμε και να δημιουργήσουμε για το brand σου το grid που ονειρεύεσαι, είτε για να το διαχειριστείς εσύ ή η ομάδα σου, είτε αναλαμβάνοντας και το κομμάτι του social media management. Δες αναλυτικά τα πακέτα μας ή κάλεσε στείλε mail στο hello@socialmediajungle.gr!

Καλή επιτυχία!!!