SOCIAL MEDIA JUNGLE

Social Media Sales Funnel: Το σύστημα μετατροπής ακόλουθων σε πελάτες

Πώς να δημιουργήσεις το δικό σου Social Media Sales Funnel ή αλλιώς πώς να μετατρέψεις τον follower σε πελάτη.

– Πάλι ξένα μου μιλάς ρε Βασιλική;

– Το χωνί που βάζουμε το λάδι στο μπουκάλι το έχεις σαν εικόνα;

– Το ‘χω! Σε ακούω…

– Ωραία, γιατί θα σου εξηγήσω πώς χρησιμοποιώντας την τακτική του χωνιού μπορούμε να μετατρέψουμε τους ακολούθους μας σε πελάτες.

– Γίνεται στα αλήθεια;!

-Αμέ! Βλέπεις τα social media έχουν φέρει επανάσταση στον τρόπο με τον οποίο οι επιχειρήσεις αλληλεπιδρούν με τους πελάτες τους και χτίζουν σχέσεις μαζί τους. Αξιοποιώντας τη δύναμη των social media, οι εταιρείες μπορούν να πετύχουν αποτελεσματικές πωλήσεις, να προσελκύσουν πιθανούς πελάτες και να μετατρέψουν τους ακόλουθους τους σε πιστούς υποστηρικτές του brand τους. Σε αυτό το άρθρο, θα γνωρίσουμε την έννοια του Social Media Sales Funnel (το χωνί των social) και θα σε βοηθήσω να δημιουργήσεις το δικό σου βήμα προς βήμα.

Όμως ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή…

 

Τι είναι ένα Social Media Sales Funnel;

Το Social Media Sales Funnel είναι ένα στρατηγικό πλαίσιο που καθοδηγεί τους πιθανούς πελάτες σε διάφορα στάδια του ταξιδιού του αγοραστή χρησιμοποιώντας τα social media κανάλια. Περιλαμβάνει τη διαδικασία προσέλκυσης χρηστών, αλληλεπίδρασης μαζί τους και, τελικά, μετατροπής τους σε πελάτες που πληρώνουν. Η διαδικασία αυτή συνήθως αποτελείται από πολλά στάδια, όπως η αναγνωρισιμότητα, το ενδιαφέρον, η αλληλεπίδραση, η εμπιστοσύνη τελικά η πώληση.

Πριν δημιουργήσουμε ένα Social Media Sales Funnel, είναι σημαντικό να κάνουμε μια ενδελεχή έρευνα για να κατανοήσουμε σε βάθος το κοινό-στόχο μας και τις προτιμήσεις του.

 

4 βασικά βήματα πριν δημιουργήσουμε ένα Social Media Sales Funnel

Βήμα 1ο: Καθόρισε το κοινό-στόχο σου

Προσδιόρισε το ιδανικό προφίλ του πελάτη που θέλεις να προσελκύσεις, συμπεριλαμβανομένων των δημογραφικών στοιχείων, των ενδιαφερόντων, τις ανάγκες, επιθυμίες και τα προβλήματά του. Αυτή η γνώση θα σε βοηθήσει να προσαρμόσεις το περιεχόμενο και τα μηνύματά σου ώστε να έχουν απήχηση στο κοινό που θέλεις να προσελκύσεις.

Βήμα 2ο: Ανάλυση ανταγωνισμού

Μελέτησε την στρατηγική που ακολουθούν οι ανταγωνιστές σου εγχώρια αλλά και στο εξωτερικό για να εντοπίσεις τα δυνατά και τα αδύνατα σημεία τους. Αυτή η έρευνα θα προσφέρει πολύτιμες πληροφορίες για το τι λειτουργεί και τι όχι στον κλάδο που ανήκεις και θα σου δώσει ιδέες για την δική σου στρατηγική.

Βήμα 3ο: Χρησιμοποίησε τα αναλυτικά στοιχεία των social media

Αξιοποίησε τα εργαλεία ανάλυσης που προσφέρονται από τις πλατφόρμες social media για να αποκτήσεις γνώσεις σχετικά με τα δημογραφικά στοιχεία του κοινού, τα ποσοστά αφοσίωσης και την απόδοση περιεχομένου. Αυτές οι μετρήσεις θα σε βοηθήσουν να κατανοήσεις καλύτερα το κοινό σου και το πώς αυτό συμπεριφέρεται σε σχέση με το περιεχόμενο που δημιουργείς. Κάτι που θα σε βοηθήσει να βελτιωθείς.

Βήμα 4ο: “Άκου” προσεκτικά

Παρακολούθησε τις συνομιλίες, τα σχόλια, τις κριτικές που σχετίζονται με τον κλάδο ή/και το brand σου στα social media. Με την ενεργή ακρόαση, μπορείς να προσδιορίσεις τις τάσεις, τα σημεία πόνου των πελατών και προκύψουν νέες ιδέες περιεχομένου που να βοηθούν/απαντούν ή λύνουν τα προβλήματα ή τις ανάγκες των καταναλωτών.

 

Τι αποτελεί το Social Media Sales Funnel και πώς να δημιουργήσεις το δικό σου;

1.ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΙΜΟΤΗΤΑ

Το πρώτο στάδιο ενός Social Media Sales Funnel είναι η αναγνωσιμότητα. Αυτό περιλαμβάνει τη δημιουργία συναρπαστικού περιεχομένου για να προσελκύσουμε την προσοχή του κοινού-στόχου μας και να παρουσιάσουμε το brand μας. Χρησιμοποίησε διάφορες πλατφόρμες και μορφές μέσων κοινωνικής δικτύωσης, όπως ελκυστικές αναρτήσεις, βίντεο, infographics και lives για να κινήσεις το ενδιαφέρον τους. Σε αυτό το στάδιο, στόχος μας είναι να προσελκύουμε την προσοχή των πιθανών πελατών και να αυξήσουμε την αναγνωρισιμότητα του brand μας.

Βασικές στρατηγικές ανάπτυξης της αναγνωρισιμότητας ενός brand στα social media:

Δημιουργία περιεχομένου: Δημιουργία ελκυστικού και βοηθητικού περιεχομένου που έχει απήχηση στο κοινό-στόχο μας. Χρησιμοποίησε έναν συνδυασμό βίντεο,καρουζέλ, στατικών εικόνων και αναρτήσεων που βασίζονται σε κείμενο για να τραβήξεις τα βλέμματα των χρηστών.

Influencer Marketing: Οι συνεργασίες με influencers/creators του κλάδου σου που έχουν μεγάλο και στοχευμένο κοινό είναι ένας από τους καλύτερους τρόπους να ακουστεί το όνομα του brand σου, καθώς στον ψηφιακό κόσμο παίζουν τον ρόλο του φίλου/γνωστού που μας προτείνε κάτι και τον εμπιστευόμαστε. Οι συνεργασίες αυτές θα βοηθήσουν τόσο στο να αυξηθεί η αναγνωρισιμότητα του brand αλλά και στην ενδυνάμωση της αξιοπιστίας του (social proof).

Διαφήμιση: Οι στοχευμένες διαφημίσεις σε πλατφόρμες όπως το Facebook, το Instagram ή το LinkedIn για να προσεγγίσεις ένα ευρύτερο κοινό και να δημιουργήσεις κίνηση στο προφίλ σου με σκοπό την αύξηση των ακολούθων σου είναι μια απαραίτητη επένδυση για την ανάπτυξη του brand awareness που θα πρέπει να είναι κομμάτι του μηνιαίου σου προϋπολογισμού.

 

2.ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ

Μόλις τραβήξουμε την προσοχή των χρηστών με τα παραπάνω βήματα, ήρθε η ώρα να κεντρίσουμε το ενδιαφέρον τους για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας.

Βασικές στρατηγικές αύξηση του ενδιαφέροντος για προϊόντα/υπηρεσίες στα social media:

Αλληλεπίδραση με το κοινό: Απαντήστε άμεσα σε σχόλια, μηνύματα και αιτήματα. Ενθαρρύνετε τη συζήτηση και δημιουργήστε μια αίσθηση κοινότητας γύρω από το brand.

Προσφέρετε πολύτιμο περιεχόμενο: Γράψε άρθρα με πολύτιμες πληροφορίες που εκπαιδεύουν (όπως αυτό εδώ), δημιούργησε ψηφιακά εργαλεία (όπως το Jungle Calendar μας με 50 ιδέες για post, αν δεν το κατέβασες ήδη παρ ’το τώρα ΔΩΡΕΑΝ εδώ) ή δημιούργησε περιεχόμενο στα social που να λύνει τα βασικά προβλήματα του κοινού-στόχου σου. Αυτό θα κάνει το brand να αναγνωριστεί ως αυθεντία στον χώρο και χτίζει εμπιστοσύνη.

Διαγωνισμοί/Προσφορές: Δεν κάνουμε giveaways για να αυξήσουμε τους ακόλουθούς μας, δίνουμε δώρα και επιβραβεύουμε τους ακόλουθούς μας γιατί είναι εκεί και θέλουμε να χτίσουμε καλές σχέσεις μαζί τους. Μπορούμε να προσφέρούμε είτε δώρα ή εκπτώσεις ή αποκλειστικά προνόμια. Αυτό βοηθά στη δημιουργία ενθουσιασμού και στην αύξηση της πιστότητας του υπάρχον καταναλωτή.

 

3.ΑΛΛΗΛΕΠΙΔΡΑΣΗ

Αφού τραβήξουμε την προσοχή του κοινού μας και έχουμε το ενδιαφέρον τους, ήρθε η ώρα να δουλέψουμε πάνω στο κομμάτι της αφοσίωσης. Σε αυτό το στάδιο ενθαρρύνουμε την αλληλεπίδραση με το περιεχόμενό μας. Ζητάμε άμεσα από τους ακόλουθους μας να πατήσουν το “μου αρέσει”, να σχολιάζουν, να μοιραστούν το περιεχόμενό μας στα stories τους ή να κάνουν mention τους φίλους τους. Αυτή η δέσμευση όχι μόνο διευρύνει την απήχησή, αλλά και χτίζει εμπιστοσύνη και αφοσίωση μεταξύ brand-ακολούθων.

Πώς να το κάνω; Διάβασε το άρθρο  Δημοσιεύστε παρακινητικές προτάσεις φυσικής κατάστασης ή συμβουλές γρήγορης προπόνησης και ζητήστε από το κοινό σας να μοιραστεί τις σκέψεις του ή να προσθέσει ετικέτα σε έναν φίλο που θα επωφεληθεί από τις συμβουλές.

 

4.ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗ

Με τις παραπάνω ενέργειες έχουμε προσελκύσει τους δυνητικούς πελάτες μας, τους έχουμε κινήσει το ενδιαφέρον και αλληλεπιδρούν με το περιεχόμενο μας. Όλη αυτή η διαδικασία με την πάροδο του χρόνου και με την προϋπόθεσή ότι έχουμε συστηματική παρουσία (με ποιοτικό περιεχόμενο) καλλιεργεί το συναίσθημα της εμπιστοσύνης και κάνει τους ακόλουθους μας να νιώσουν ασφάλεια με το brand μας. Σε αυτό το σημείο έχουμε επιτύχει τα μέγιστα και είμαστε ένα βήμα/κλικ πριν την πώληση. Σε αυτό το στάδιο, οι χρήστες αξιολογούν τις προσφορές και τις συγκρίνουν με τον ανταγωνισμό. Για να διευκολύνεις τη διαδικασία λήψης αποφάσεων, εξέτασε τα παρακάτω:

Βασικές στρατηγικές για χτίσιμο εμπιστοσύνης στα social media:

Προσωπικότητα/άνθρωποι: Δείξε το πρόσωπο σου, μίλα για την προυπηρεσία, τις γνώσεις, τα επιτεύγματα αλλά και τις αποτυχίες σου. Δείξε τον άνθρωπο πίσω από το brand. Οι άνθρωποι συνδέονται με ανθρώπους όχι με προϊόντα ή υπηρεσίες. 

Δημιουργία λίστας e-mail:

Το e-mail marketing είναι από τους πιο αποτελεσματικούς τρόπους σύνδεσης αλλά και πώλησης. Στείλε εξατομικευμένα e-mail, μοιράσου τα νέα σου/ του κλάδου/ ενημερωτικά άρθρα.

E-courses – σεμινάρια:

Δημιούργησε εκπαιδευτικά σεμινάρια ή κάνε εκπαιδεύσεις για να χτίσεις εμπιστοσύνη με το κοινό σου. Αυτό το στάδιο είναι κρίσιμο για την καθιέρωση του brand ως αυθεντία στον κλάδο σου και για τη διατήρηση των δυνητικών πελατών σας.

Μαρτυρίες πελατών/social proof: Πρόβαλε θετικές κριτικές, μαρτυρίες ή μελέτες περιπτώσεων για να επισημάνεις τα οφέλη των προϊόντων ή των υπηρεσιών σας. Τα νούμερα μετράνε (όπως και να το κάνουμε!) οπότε μην διστάσεις να δείξεις πόσους ακόλουθους/likes έχεις για να δείξεις τόσο την δημοτικότητα αλλά και να προβάλλεις την αξιοπιστία του brand.

Πρόσφερε εξατομικευμένες εμπειρίες: Χρησιμοποίησε τεχνικές στόχευσης και επαναστόχευσης των μέσων κοινωνικής δικτύωσης για να παρέχεις εξατομικευμένο περιεχόμενο και προσφορές με βάση τα ενδιαφέροντα και τη συμπεριφορά των χρηστών.

 

5.ΜΕΤΑΤΡΟΠΗ ΣΕ ΠΕΛΑΤΗ

Για να μετατρέψουμε έναν ακόλουθο σε πελάτη είναι απαραίτητο να επικοινωνήσουμε άμεσα μαζί του, είτε τηλεφωνικά, είτε με e-mail είτε μέσω μηνυμάτων. Σε αυτό το στάδιο θα πρέπει να προσφέρεις κάποιο δέλεαρ σαν κίνητρο για πάρεις το τηλέφωνο, το e-mail ή να το κάνεις να σου στείλουν μήνυμα. Μπορείς να δώσεις κάποια δωρεάν εργαλεία, e-book, εκπτώσεις ή δωρεάν αποστολή σε αντάλλαγμα τις διευθύνσεις e-mail ή τους αριθμούς τηλεφώνου τους. Αυτό μας δίνει τη δυνατότητα να καλλιεργήσουμε τις σχέσεις μας με δυνητικούς πελάτες και να συνεχίσουμε τη συνομιλία μας μαζί τους εκτός των social media.

Καθώς οι υποψήφιοι πελάτες μας εξοικειώνονται περισσότερο με το brand μας και εμπιστεύονται την τεχνογνωσία μας, ήρθε η ώρα να τους μετατρέψουμε σε πελάτες που πληρώνουν. Μπορούμε να χρησιμοποίησε εξατομικευμένες προσφορές, προσφορές περιορισμένου χρόνου ή αποκλειστικές εκπτώσεις για να δώσετε κίνητρο στην απόφασή τους για αγορά. Είναι σημαντικό να έχουμε μια ομαλή διαδικασία αγοράς που αφαιρεί τυχόν εμπόδια ή σημεία τριβής.

 

6.ΔΙΑΤΗΡΗΣΗ & ΑΥΞΗΣΗ ΠΩΛΗΣΕΩΝ

Μόλις ένας πελάτης κάνει μια αγορά, δεν τον ξεχνάμε! Εστιάζουμε στην δημιουργία μακροχρόνιων σχέσεων, στην προσφορά εξαιρετικής εξυπηρέτησης και στην ενθάρρυνση των επαναλαμβανόμενων αγορών. Ερευνητικές μελέτες έχουν δείξει ότι οι ικανοποιημένοι καταναλωτές έχουν μεγαλύτερη τάση να διατηρούν μακροπρόθεσμες σχέσεις με μια επιχείρηση και να επιλέγουν ξανά τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες της. Μην ξεχνάς ότι δεν θα χρειαστεί να διανύσει ξανά ολόκληρο το funnel, αφού ήδη έχουμε κερδίσει την εμπιστοσύνη του. Αυτό που πρέπει να κάνουμε είναι να διατηρήσουμε το ενδιαφέρον του και να ενισχύουμε την αφοσίωση του.

Βασικές στρατηγικές για αύξηση των μετατροπών στα social media:

Παρότρυνση για δράση (CTA): Συμπεριέλαβε σαφείς και συναρπαστικά CTAs στις αναρτήσεις σου, ενθαρρύνοντας τους χρήστες να κάνουν την επιθυμητή ενέργεια, όπως να κάνουν μια αγορά, να εγγραφούν στο newsletter ή να ζητήσουν μια προσφορά.

Landing Page: Δημιουργία αποκλειστικών σελίδων προορισμού που είναι βελτιστοποιημένες για μετατροπή. Αυτές οι σελίδες θα πρέπει να ευθυγραμμίζονται με τα μηνύματα/προωθητικές ενέργειες στα social media και να οδηγούν τους χρήστες προς την ολοκλήρωση της επιθυμητής ενέργειας.

Καμπάνιες Remarketing: Είναι οι διαφημίσεις που στοχεύουν σε χρήστες που έχουν ήδη αλληλεπιδράσει με κάποιο τρόπο με το περιεχόμενο σου ή έχουν επισκεφτεί την σελίδα του brand. Στις καμπάνιες επαναληπτικού μάρκετινγκ στόχος μας είναι να προσεγγίσουμε χρήστες που φαίνεται να ενδιαφέρονται για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες μας αλλά δεν έχουν κάνει ακόμη κάποια αγορά. Στις καμπάνιες αυτές προσφέρουμε κίνητρα ή προσφορές περιορισμένου χρόνου για να τους ενθαρρύνουμε να κάνουν το επόμενο βήμα.

-Τα κατάλαβα όλα… και τώρα τι;

Η δημιουργία ενός Social Media Sales Funnel είναι μια ισχυρή στρατηγική για την προσέλκυση, τη συμμετοχή και τη μετατροπή των ακόλουθων σε πιστούς πελάτες. Καθορίζοντας το κοινό-στόχο σας, δημιουργώντας ευαισθητοποίηση, αυξάνοντας τη δέσμευση, συλλαμβάνοντας δυνητικούς πελάτες, καλλιεργώντας και εκπαιδεύοντας, μετατρέποντας σε πωλήσεις και διατηρώντας πελάτες, μπορείτε να βελτιστοποιήσετε την παρουσία μας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για μέγιστη επιχειρηματική ανάπτυξη. Εφάρμοσε την γνώση και προσάρμοσε την στον κλάδο που δραστηριοποιήσει έχοντας πάντα στο μυαλό σου τον ιδανικό καταναλωτή σου. Η δημιουργία Social Media Sales Funnel σίγουρα δεν είναι μια απλή υπόθεση, απαιτεί στρατηγική προσέγγιση που ευθυγραμμίζεται με τις ανάγκες και τις προτιμήσεις του κοινού-στόχου του brand σου. Ερευνώντας προσεκτικά τον ιδανικό πελάτη, εφαρμόζοντας τις σωστές στρατηγικές σε κάθε στάδιο του funnel και αξιοποιώντας τις παραπάνω στρατηγικές, μπορείς να δημιουργήσεις ένα επιτυχημένο Social Media Sales Funnel που χτίζει εμπιστοσύνη, ενισχύει την αφοσίωση, χτίζει σχέσεις και τελικά επιτυγχάνει την μετατροπή των ακόλουθων σε πελάτες.

Αν πάλι όλο αυτό σου φαίνεται βουνό, τότε έλα σε εμάς να αναλάβουμε το επιχειρηματικό σου προφίλ και το χτίσιμο της εικόνας του brand σου στα social media. Στείλε μας ένα mail  στο hello@socialmediajungle.gr ή κάλεσε μας στο 6984709414!

Τα λέμε στο επόμενο άρθρο 😊